Werelden van verschil - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Antoinette Groot - WaarBenJij.nu Werelden van verschil - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Antoinette Groot - WaarBenJij.nu

Werelden van verschil

Door: Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

07 Juni 2015 | Indonesië, Senggigi

Ja, hier zit ik dan, in de kampong Teloke, op maar 7 minuten rijden van Sengiggi.

De reis is prima verlopen. Natuurlijk even een moeilijk momentje bij het afscheid op Schiphol. De vlucht viel mee. Ik had 3 stoelen voor mij alleen dus ik kon gaan liggen....De lange stop van 6 uur heb ik doorgebracht in de lounge van Garuda. Ik merkte dat ik toch wat vaker keek hoe laat mijn volgende vliegtuig ging. Ja, de andere taal, mensen, temperatuur....het is zo voelbaar. Na aankomst met de taxi naar het hotel waar ik Unung ontmoet. Iedereen is echt heel aardig en behulpzaam. Unung heeft mij wat wegwijs gemaakt en zij heeft er voor gezorgd dat ik vanmorgen om 12 uur werd opgehaald. Ik heb echt heerlijk geslapen. Ik merk niets van het tijsverschil...heel bijzonder. En toen ik wakker werd en de gordijnen opendeed....uitzicht op het zwembad en de zee. Dus lekker gezwommen, ontbeten en een strandwandeling gemaakt. Om 12 uur werd ik opgehaald en binnen 7 minuten stond ik van een luxe hotel in de kampong waar de mensen sober en arm leven. Ze zien er allemaal gelukkig uit, lachen,, zijn vriendelijk en komen naar mij toe. Ik heb hier een gids en tolk, Novi...heel aardig en lief.
Vanmiddag zijn we op de scooter de dessa ingegaan. In Nederland zou je voor zon'n ritje flink wat bekeuringen krijgen.... De meeste mensen lopen, enkele scooters, paard met wagen en hier in deze 3 dorpen zijn nog geen 10 auto's. De wegen zijn er ook niet naar.
Voor in de avond naar Mataram geweest met Abdul, een van de projectleiders hier en Mus, de chauffeur. Ik heb daar een draagbaar modem gekocht war ik heel blij mee ben. Ik kan nu ieder moment van de dag gebruik maken van internet en heb mijn eigen wifi bij me. Ik merk dat ik het wel fijn vind om af en toe contact te hebben met het thuisfront...
Vanmiddag hebben we een paar zieken bezocht en morgen gaan we (Novi en ik) naar het ziekenhuis met een zieken. Morgenmiddag heb ik samen met Abdul een gesprek met een arts om te kijken of we een spreekuur hier in kampong kunnen verwezelijken...Morgenvroeg brengen we ook de lockmachine (die mijn bagage zo zwaar maakte) naar Orong. Ze kijken er al naar uit
Kortom, druk bezig, het gaat prima....tot snel.

  • 07 Juni 2015 - 19:18

    Marcel:

    Wat fantastisch om te lezen en inderdaad de twee werelden van verschil te zien .... prachtige foto's ....

    Dikke knuffel
    Marcel

  • 07 Juni 2015 - 19:39

    Harry Peters:

    Hoi Antoinette, Je krijg niet veel kans om bij te komen en dat is maar goed ook. Er is veel te doen dus van alle kanten succes en we blijven dicht bij je hier in Holland

  • 07 Juni 2015 - 21:01

    Ingrid:

    Gaaf hoor Antoinette! Succes en ga ook max genieten van dit stoere avontuur!! Dikke knuffel XXX

  • 07 Juni 2015 - 21:20

    Clasien :

    Hoi Net,
    Nou het is je gelukt om naar de overkant te komen. Fijn om te lezen dat de start is gemaakt en dat het goed voelt. Ik blijf je volgen...

  • 08 Juni 2015 - 11:28

    Marjo:

    Ha Netje, Mooi om te lezen allemaal. Fijn dat je ons zo op de hoogte kunt houden met je eigen wifi-apparaat. Leuke foto's. Ook zelf af en toe op de foto gaan s.v.p.
    Liefs van ons xxx

  • 08 Juni 2015 - 11:53

    De "Poosjes":

    Hoi Antoinette,
    Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen. En ook meteen aan de slag gegaan, toppie hoor.
    Succes met de volgende stappen die je gaat maken en we blijven je volgen.
    xxx de "Poosjes"

  • 08 Juni 2015 - 20:38

    Bojoura B:

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Echt super dat je dit doet. Ben trots op je!!! Groetjes van Bojoura

  • 10 Juni 2015 - 11:49

    Dick Herfst:

    Antoinet

    Leuk verlag. Laat goed zoen dat aan de kust ontwikkelingen zijn en enkele kilometers in het binnenland je met benen benen op de grond wordt gezet. Deze geringe afstand geeft ook kansen.
    Veel sterkte met je ervaringen op oost lombok.
    Ook leuk om te lezen voor mijn trip in oktober
    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antoinette

Avontuurlijk, humor, vrijheid, natuur, partner, 2 dochters, trainer/coach.

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 8425

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 13 Juli 2015

Lombok Ijobalit

Landen bezocht: